ארדן מנסה למנוע העברת גופת המחבל מנשאת מלחם למשפחתו

    ישראל פריי No Comments on ארדן מנסה למנוע העברת גופת המחבל מנשאת מלחם למשפחתו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לאחר שהצליחו כוחות הביטחון להניח את ידיהם על המחבל שביצע שבוע שעבר את הפיגוע בתל אביב, ונראה כי סיום חייו של המחבל, מהווים "יריית" פתיחה לחקירה מורכבת ולחשיבה מדינית מחודשת בכל הקשור למתרחש בכפרים הערביים.

    אביו של המחבל, מוחמד מלחם, שוחרר היום למעצר בית, לאחר שנחקר מספר ימים בחשד ששיתף פעולה עם בנו הרוצח. ביציאתו מבית המשפט המשיך האב עם הקו הפייסני או שמא ההצגה, ואמר כי לא שיתף פעולה עם בנו, והביע הבנה רבה לכוחות הביטחון שעצרו אותו, ואף החמיא ליחסם הנאות והמכובד של חוקרי המשטרה והשב"כ.

    החל מסוף שבוע שעבר, הנוכחות המשטרתית בואדי ערה מורגשת בכל פינה. ניידות משטרה מסיירות, שוטרים עורכים חיפושים, מסוקים חגים, וכל זאת, במטרה לשפוך אור על פרטי הפיגוע הקשה, ובכדי להביא לדין כל מי שסייע למחבל לחמוק מעיני הרשויות.

    משפחת המחבל ממתינה להשבת גופתו, ונערכו שם לביצוע הלוויתו הערב. אך ממידע שהגיע ל'קול חי' עולה כי ייתכן והגופה לא תועבר ותעוכב על ידי המדינה.

    בבסיס הסוגיה עומדים חילוקי דעות משמעותיים בין שר הביטחון לבין השר לביטחון הפנים. בעוד יעלון נוטה לרוב להחזרת גופות מחבלים, ארדן מוביל מדיניות תקיפה, הנתמכת על ידי גורמים רבים במערכת הביטחון, למניעת השבת גופות, מתוך מטרה ליצור הרתעה, ובנוסף, למנוע את ההסתה שעולה בדרך כלל מהלוויות מחבלים.

    אם יצליח ארדן לאכוף את דעתו, המשפחה ותושבי ערערא יהיו בדילמה גדולה, האם להמשיך עם הקו המגנה את המחבל שיצא מקרבם, או שמא זה יגרום להם להביע הזדהות פומבית אתו, דבר בעל השלכות רבות.



    0 תגובות